ハワイアン航空がアラスカ航空の傘下に入ることで何が変わるのでしょうか?こちらでお答えします。
ご予約
新規の予約
-
近い将来、アラスカ航空のウェブサイトでハワイアン航空のご予約が可能になります。詳細は追ってお知らせいたします。
しばらくの間は、通常通りハワイアン航空のウェブサイトからハワイアン航空のフライトをご予約ください。 -
近い将来、ハワイアン航空のウェブサイトでアラスカ航空のご予約が可能になります。詳細は追ってお知らせいたします。
しばらくの間は、通常通りアラスカ航空のウェブサイトからアラスカ航空のフライトをご予約ください。
-
ハワイアン航空のウェブサイトでアラスカ航空の一部のフライトの予約をすることができるようになりました。引き続き、ハワイアン航空のウェブサイトからハワイアン航空のフライトをご予約ください。
- アラスカ航空のウェブサイトでハワイアン航空の一部のフライトの予約をすることができるようになりました。引き続き、アラスカ航空のウェブサイトからアラスカ航空のフライトをご予約ください。
空港
チェックイン
-
アラスカ航空またはハワイアン航空のウェブサイトからご予約をご確認ください。運航会社は便名の横または下に記載されています。
-
はい、最初にご利用になる運航会社のウェブサイトまたはモバイルアプリから可能です。
-
各航空会社のモバイルアプリ(両社英語のみ)で最新の情報を確認できます。購入元とは関係なく、最初の区間の運航会社のアプリをご確認ください。
-
アラスカ航空の航空券をご購入された場合、アラスカ航空の手荷物料金が適用されます。ハワイアン航空の航空券をご購入された場合、ハワイアン航空の手荷物料金が適用されます。 往復便をご予約の場合は、全旅程に同じ手荷物料金が適用されます。
-
滞りなくご旅行をしていただくために、運航航空会社でチェックイン手続きを行ってください。 例:
- ハワイアン航空をご利用のお客様は、ハワイアン航空のウェブサイト、モバイルアプリまたはチェックインカウンターをご利用ください。
- アラスカ航空をご利用のお客様は、アラスカ航空のウェブサイト、モバイルアプリまたはチェックインカウンターをご利用ください。
-
一部の空港において、ハワイアン航空とアラスカ航空の搭乗ゲートを同じエリアに集約し始めています。チェックインや搭乗ゲートの場所は空港の案内でご確認ください。
-
どちらの航空会社をご利用いただいても、温かく且つ丁寧にお客様対応をさせていただきます。
アラスカ航空のフライトに関するご質問はアラスカ航空の空港係員にお尋ねください。また、ハワイアン航空のフライトに関するご質問はハワイアン航空の空港係員にお尋ねください。
お手荷物
-
手荷物のお受け取りについて:
- アラスカ航空のみをご利用の場合は、アラスカ航空のバゲージクレームにお進みください。
- ハワイアン航空のみをご利用の場合は、ハワイアン航空のバゲージクレームにお進みください。
- 最後のお乗り継ぎ便がアラスカ航空の場合は、アラスカ航空のバゲージクレームにお進みください。
- 最後のお乗り継ぎ便がハワイアン航空の場合は、ハワイアン航空のバゲージクレームにお進みください。
-
両社共に手荷物タグの発行とバゲージドロップが簡単にできますが、現段階ではそれぞれの航空会社のルールが適用されるため、互換性はありません。ハワイアン航空をご利用の場合は、ハワイアン航空にて手荷物タグの発行、またバゲージドロップをお願いいたします。アラスカ航空をご利用の場合もアラスカ航空にて行ってください。
-
現段階ではできません。ハワイアン航空をご利用の際はハワイアン航空にて、アラスカ航空をご利用の際はアラスカ航空にて申請してください。
Codeshare and Cross Fleeting
General Codeshare and Fleeting Questions
-
For First Class, Business Class, Premium Class, Preferred Plus, or Extra Comfort seating, our Guest Care teams will ensure an equivalent seat - or the closest available equivalent to your original seat - is provided to you on your new flight. For Main Cabin seating, you will be notified of your new seat number as soon as possible.
-
Neither change will impact your ability to earn miles. For example, if you used HawaiianAirlines.com to book a Hawaiian Airlines flight that later got changed to an Alaska Airlines flight, you would still earn HawaiianMiles via your HawaiianMiles number.
Additionally, you can now earn HawaiianMiles when booking trips on AlaskaAir.com, including flights on Alaska Airlines, Hawaiian Airlines, international routes, and itineraries with flights on both airlines.
You also have the ability to transfer your HawaiianMiles to Alaska’s MileagePlan and then redeem those Mileage Plan miles on AlaskaAirlines.com, including international routes and itineraries on both airlines. To get started, link your accounts here. -
While you can expect a personal and luxurious First Class experience regardless of whether you're flying Hawaiian or Alaska, the First Class amenities do vary across airlines, and depending on the specific aircraft associated with your flight.
To learn about the First Class experience on Hawaiian Airlines, click here.
To learn about the First Class experience on Alaska Airlines, click here. -
As baggage fees can vary depending on the details of your itinerary, here is what you need to know:
If you’re flying domestic:
The airline carrier you’re flying with will be the airline baggage fees that apply to you, regardless of what airline you purchased the ticket from. This also applies for codeshare itineraries and rare instances where your flight is changed from one airline carrier to another. For example:- If you purchased an Alaska Airlines flight through Hawaiian Airlines or Alaska Airlines, and your flight was changed to a Hawaiian Airlines flight, then Hawaiian Airlines baggage fees would apply.
- If you purchased a Hawaiian Airlines flight through Alaska Airlines or Hawaiian Airlines, and your flight was changed to an Alaska Airlines flight, then Alaska Airlines baggage fees would apply.
Similar to flying domestic, the airline carrier you’re flying with will be the airline baggage fees that apply to you, regardless of what airline you purchased the ticket from. However, if you have a codeshare itinerary (i.e. a trip with flights on two airline carriers), the airline carrier that covers the longest segment of your journey will be the airline baggage fees that apply to you. For example:- If you’re flying from Seattle to Honolulu on Alaska Airlines and you connect to a Honolulu to Kaua‘i flight on Hawaiian Airlines, then you would pay the Alaska Airlines baggage fees.
- If you’re flying from Seattle to Honolulu on Alaska Airlines and you connect to a Honolulu to Tokyo flight on Hawaiian Airlines, you would pay the Hawaiian Airlines baggage fees as they represent the greatest segment of your itinerary.
-
Beginning later this spring, Hawaiian Airlines® World Elite Mastercard® cardmembers will receive two free checked bags when using their card to book Alaska Airlines-operated flights.
-
If you’re a HawaiianMiles elite member, you can match your status into Alaska’s Mileage Plan to receive elite benefits when flying on Alaska Airlines. If you don’t have an Alaska Mileage Plan membership, sign up for free.
Once you’re enrolled in Mileage Plan, link your accounts here to match your statuses, and then simply use your Mileage Plan number on Alaska Airlines bookings to earn elite benefits.
Mileage Plan elite can also now enjoy select elite benefits, including complimentary bags when flying on Hawaiian Airlines and using their Mileage Plan number. A full list of benefits can be accessed here. -
First, we apologize for any inconvenience this adjustment may cause. If you have any questions regarding your travel options or if this change impacts making a connecting flight, please contact us at 1-800-367-5320.
You are entitled to a full refund of any unused flight segments and related fees on your itinerary if you choose not to travel due to this change. Alternatively, you can visit us online to rebook another flight or contact our reservations team for assistance at the same number above. -
With status matching, you can now have your Mileage Plan and HawaiianMiles statuses matched based on your current status or combined elite-qualifying miles balance (whichever is higher), so you can enjoy select benefits when traveling on either airline and with oneworld® partners. For elite member upgrade eligibility, here is what you need to know:
- If you’re a Hawaiian Airlines elite member and your flight on Hawaiian was changed to a flight on Alaska, you’ll need to change your frequent flyer number on your booking from your HawaiianMiles number to your status-matched Alaska Mileage Plan number in order to be eligible for upgrades to Premium or First Class. To get started, simply link your accounts here.
- If you’re an Alaska elite member and your flight on Alaska Airlines was changed to a Hawaiian Airlines flight, beginning January 30, 2025 you will be eligible to select preferred seats at booking and Extra Comfort seating at check in. First Class upgrades are not currently available on Hawaiian Airlines flights.
-
The carrier you originally booked your trip with is still the owner of your booking, and should be contacted for any questions. For example, if you booked a flight on Alaska Airlines that was later changed to a flight on Hawaiian Airlines, you would contact a representative at Alaska Airlines.
For assistance with a flight booked on Alaska Airlines, click here or call 1-800-ALASKAAIR (1-800-252-7522) to speak with a representative.
For assistance with a flight booked on Hawaiian Airlines, click here or call 1-800-367-5320 to speak with a representative. -
Regardless of the airline with which you booked your initial itinerary, if your flight is changed to another carrier, your check-in and baggage drop (if needed) will be handled by your new operating carrier. For example:
- If your flight was changed from Hawaiian Airlines to Alaska Airlines, you would check in with Alaska Airlines to use your smartphone as your boarding pass. If you are checking any bags, please do so with Alaska Airlines.
- If your flight was changed from Alaska Airlines to Hawaiian Airlines, you would check in with Hawaiian Airlines to use your smartphone as your boarding pass. If you are checking any bags, please do so with Hawaiian Airlines.
-
アラスカ航空・ハワイアン航空間をお乗り継ぎの際は、お乗り継ぎ便を運航している航空会社の空港係員にお尋ねください。搭乗券をお渡しいたします。
-
最新の乗り継ぎ便情報については、フライトに関連するモバイルアプリをチェックするか、空港のインフォメーションディスプレイをご覧ください。
-
遅延やキャンセルが発生した場合、ご利用のお客様に迅速に通知できるよう、両社で複数の通知方法を導入しています。
- 各社のモバイルアプリで通知。
- ご連絡先を登録されている場合は、メールやテキストで通知。
マイレージプログラム
プログラム全般について
-
はい、有効ですのでご安心ください。現在お持ちのHawaiianMilesアカウントやマイル残高が影響を受けることはございません。
-
本年後半にはHawaiianMiles会員がアラスカ航空利用時にHawaiianMilesマイルを獲得できるようになります。それまでの間アラスカ航空ご利用の予定があり、マイル加算をご希望の場合は、アラスカ航空のMileage Planにご入会ください。
-
本年後半にはMileage Plan会員がハワイアン航空ご利用時にMileage Planマイルを獲得できるようになります。それまでの間ハワイアン航空ご利用の予定があり、マイル加算をご希望の場合は、HawaiianMilesにご入会ください。
-
新しく統合されたマイレージプログラムについてのご案内は2025年を予定しております。
-
Mileage Plan会員はAlaskaair.comでご予約されたハワイアン航空のフライトでマイルをためることができるようになりました。今後、HawaiianMiles会員もアラスカ航空利用で、マイルをためることができるようになります。今後随時新しい情報をご案内していく予定です。
-
今のところアラスカ航空の提携航空会社ご利用時はHawaiianMilesマイルをためることはできませんが、HawaiianMiles会員はHawaiianMilesマイルを手数料無料にてMileage Planマイルに交換できるようになります。こちらにつきましても、随時新しい情報をご案内してまいります。
-
ご利用になる航空会社のマイレージ会員番号をご入力ください。例えば、ハワイアン航空もしくはHawaiianMiles提携航空会社をご利用の場合は、HawaiianMiles番号をご入力ください。アラスカ航空もしくはアラスカ航空のグローバルパートナー航空会社ご利用時はMileage Plan番号をお使いください。
-
現段階ではハワイアン航空提携クレジットカードの特典に変更はございません。
-
現在お持ちのハワイアン航空提携クレジットカードは引き続き同様のサービスや特典をご利用いただくことができます。現段階では、ハワイアン航空提携クレジットカードのプログラムおよび特典に変更はございません。
-
アラスカ航空提携クレジットカードの特典に現段階では変更はございません。
-
双方のプログラム間においてステータスをマッチできるようになりました。各プログラムが提供する特典をご利用いただくことができます。さらに、付与されるステータスは双方のプログラムで獲得したエリートステータス獲得マイル(EQMs)の合算で決まります。新たに統合されるマイレージプログラムについての情報は、2025年にご案内予定です。会員の皆様の日頃のご利用に感謝申し上げます。
-
今年後半にはMileage PlanとHawaiianMilesで獲得したエリートステータス獲得マイルが合算されて、双方のプログラムともに会員の皆さまのステータスは自動的にマッチされます。生涯獲得マイルにつきましては、Mileage PlanとHawaiianMilesが統合されるまでは合算されません。2025年より開始予定であるMileage PlanとHawaiianMiles統合後のプログラム内容につきましては、今後随時ご案内してまいります。
Account linking
Account linking
-
-
By linking your accounts, you will be eligible for a status match. We will either match your existing elite status in either program or award status in both programs based on your combined elite-qualifying miles (EQMs), whichever is higher.
-
Allow up to 72 hours for your status to be reflected in your account.
-
Yes. Guests currently participating in a status match or fast-track challenge are ineligible until they’ve completed the challenge requirements.
-
No. Only elite-qualifying miles earned directly through Mileage Plan qualify towards milestones. Once we combine Mileage Plan and HawaiianMiles into one program, your combined elite-qualifying miles balance will count toward milestones in the combined program.
-
No. Members who qualify for Mileage Plan MVP Gold 75K or MVP Gold 100K status through this promotion are not eligible for the 50,000 bonus miles or the 100K Choice Benefits.
-
No. Only elite-qualifying miles earned directly through HawaiianMiles qualify towards additional Upgrade Certificates beyond Pualani Platinum status.
-
Combined activity (including EQMs earned through the Hawaiian Airlines credit card) will be checked monthly.
-
When the programs are combined, equivalent status will be granted in the new program through the end of the respective status validity period.
-
- For status matched based on 2023 activity: Mileage Plan status is valid through December 31, 2024, and HawaiianMiles status is valid through February 28, 2025.
- For status matched based on 2024 activity: Mileage Plan status is valid through December 31, 2025, and HawaiianMiles status is valid through February 28, 2026.
- For status matched based on 2025 activity: Mileage Plan status is valid through December 31, 2026, and HawaiianMiles status is valid through February 28, 2027.
-
Yes, the offer is subject to change without notice. All terms and conditions of the Mileage PlanTM and HawaiianMiles programs apply.
-
You can log in to either your Mileage Plan account or HawaiianMiles account using your existing individual account credentials. The linked status and benefits will be reflected in both accounts.
-
No. You will continue to use your existing login credentials for both your Mileage Plan and HawaiianMiles accounts.
-
After linking, your account will display your updated elite status in both your Mileage Plan and HawaiianMiles accounts. The corresponding benefits and status will also be reflected. Your available miles will remain the same.
-
You will receive notifications and updates about your status via your selected communication channels in your Mileage Plan and HawaiianMiles accounts.
-
Yes, you can unlink your accounts by contacting customer service for either Alaska Airlines or Hawaiian Airlines. However, any matched status may be affected.
-
- Double-check that you have entered the correct information for both accounts.
- Verify that your accounts are in good standing and not currently under any restrictions
- Clear your browser cache and cookies, then try linking again.
- Try using a different browser or device.
- If the problem persists, contact customer support for assistance. Alaska Airlines and Hawaiian Airlines customer service teams can help resolve any technical issues.
-
- Ensure all required fields are filled out.
- Check for any typos or incorrect information.
- If the error persists, contact customer support and provide them with the error message details for further assistance.
全般
-
それぞれのブランドは残しつつ、両社をご利用いただいているお客様には、統合後もより一層付加価値の高い商品やサービスを提供してまいります。両社の統合に向けて手続きを進めていく間、ハワイアン航空とアラスカ航空は今まで通りそれぞれ独立して運営を継続します。現段階では、ウェブサイト、予約システム、ならびにマイレージプログラムも両社分かれた形で運営いたします。統合までに最長18ヶ月要する見込みです。
-
アラスカ航空とハワイアン航空の搭乗クラスはそのまま継続します。それぞれの違いは以下の通りです。
- アラスカ航空はエコノミークラス、ファーストクラスならびにプレミアムクラスをご用意しています。プレミアムクラスはエコノミークラスの前方にある足元の広い座席です。プレミアムクラスにご搭乗のお客様は、優先搭乗やビール、ワイン、スピリッツの無料サービスも提供しています。
- ハワイアン航空のエクストラ・コンフォートは足元の広い座席です。一部の空港にて優先セキュリティ チェック サービス、優先搭乗、110Vの電気コンセント、また無料のアルコール類を含む機内サービスを提供しています。
- ハワイアン航空ではファーストおよびビジネスクラスを設けています。通路が二つあるワイドボディ機ではフルフラットシートを搭載。さらにボーイングB787型機ではビジネスクラスのすべての座席が通路に面していて、スライドドアならびに大型HDモニターを搭載しています。
-
遅延またはキャンセルが発生した場合、フライトを運航する予定であった航空会社が、お客様に補償金および/または発生した諸費用の払い戻しをいたします。
ラウンジ
-
現段階ではハワイアン航空のラウンジはハワイアン航空ご利用のお客様に限られています。今後より良いサービスが提供できるプログラムに改善してまいります。
-
はい、できます。ファーストクラスをご利用の際はアラスカ航空のシアトル、ポートランド、サンフランシスコ、ロサンゼルス、ならびにニューヨークのラウンジ利用が可能になります。
-
両社プログラムをそれぞれ独立して運営している間は、Premier Club会員がアラスカのラウンジをご利用の際は1回利用券をご購入いただく必要があります。
-
はい、できます。ハワイアン航空をご利用の際は提携航空会社として、アラスカのラウンジ利用が可能になります。